måndag 3 november 2014

Ärliga motortrimmare…. (som senare inte visade sig vara så ärlig)

Publicerat på Classicbike.se den 23 Februari 2011

Det går inte, finns det ingen vilja finns det ingen väg. Jag kommer inte ur raceträsket. Innan säsongen ens börjat kapitulerar jag och planerar och sonderar för fullt inför årets häftigaste rejs. Race-oholic del 2. 

Eftersom jag själv har lite si och så med erfarenheter av motortrimmare och leveranstider så kontaktade jag Binge med ännu större erfarenhet av vilka som kan ge ärligt svar på leveranstider. (Läs hans krönika). Hans bästa tips följdes upp av ett E-brev som skickades sent igår kväll. Styrkt av leverantörens dåliga hemsida ägnar han uppenbarligen mer tid vid metallfräsen än datorn. Svaret kom inom 24h och blev inte nådigt.

(Fritt översatt)

"Hej Anders !

För det första, vi har verkligen inte inbytesdelar för denna modell och snabba leveranser!!!! Vi har för närvarande två månaders leveranstid på denna typ av jobb. Alla rejsputtar vaknar plötsligt till liv samtidigt, efter sista veckan i januari, Som vanligt, år ut och in samma visa. Varje vår måste alla på firman jobba 12-16 timmars dagar, 6 dagar i veckan  för att Ni inte kan planera utan är ute i sista minuten. Låt mig veta om du fortfarande tänker skicka in delar för bearbetning och lägga in beställning.

Hälsningar xx"


Binge har rätt. Ärligare än så kan det väl inte bli?

Måste få iväg grejorna i veckan…! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar