Racinglegenden Peter Sköld lär myntat;
"Otur? Det har man om man leder överlägset på sista varvet och åskan slår ned i tanken.
Allt annat är bara skitsnack..."
Alandia Racingteam #88 kör i Nordic Endurance Challenge.
Efter förra kraschen på Anderstorp (då framförvarande förare fick stopp mitt i kurvan) har vi haft fyra veckor på oss att fixa nya kåpor, nytt kåpglas, ny sadel, ny bensintank, ny ljuddämpare, nytt grenrör, nya fotpinnar, clip-on, motorkåpor osv. Sena kvällar har vi riktat bakramen och böjt det som ska vara runt och riktat det som ska vara rakt. Mycket tid och pengar har runnit, jag tror Ni förstår vart jag vill komma.
Men nu var det race på Falken i helgen. Allt nytt på.
Kalasväder och riktigt varmt i skinnstället.
Vi hade även tur under kvalet att den av oss tre som inte var med på träningen, dagen före, slapp konstant gulflagg. Tur att arrangören åtminstone under andra halvan av racet noterade att transpondern slumpvis inte registrerade alla varv. Det var tur att vår kille trots allt inte var i idealspåret när han fick det där framhjulssläppet, under passeringen av varvad förare. Men mest tur hade vi att förare och racern snabbt fick stopp i däckstraven nära bankanten. Tur att undertecknad inte hade hunnit ta på sig hjälmen utan bara börjat gå mot depåmuren med skylten "förarbyte". Tur att vi hade gott om silvertejp, stripes och nya delar.
Det var tur att i alla fall nya bensintanken fick klara sig. Tur att det är sex veckor till nästa race.
Men allvarligt talat, vilken djävla tur att killen bara blev rejält blåslagen.
Det andra lyckosamma går trots allt att leva med.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar