Min syster fick alla tävlingsnerver, det står helt klart efter stort antal SM och NM-guld (Volleyboll).
Jag själv har inte det som behövs för att bli mästare, på den nivån, men med den insikten så har det faktum heller aldrig stressat mig. Min mångårige teamkollega i långloppsracing (roadracing) kan förundras över att jag är "nöjd" över att få draghjälp av framförvarande eller tycka det var coolt när en mästare slajdar förbi, han själv kör med "attackmode" påslaget hela tiden. Visst gör jag mitt bästa och kör om när tillfälle bjuds men sällan tullar jag på marginalen. Inte ens när Örebro/Kalmar baserade "BRL" vinkade under finalen på Anderstorp tappade jag fattningen, därtill är jag alldeles för lite Finne och det kommer fler rejs! Sakta men säkert vill jag utvecklas men tiden kommer springa mig långt förbi innan stordåd hinner komma.
Jag själv har inte det som behövs för att bli mästare, på den nivån, men med den insikten så har det faktum heller aldrig stressat mig. Min mångårige teamkollega i långloppsracing (roadracing) kan förundras över att jag är "nöjd" över att få draghjälp av framförvarande eller tycka det var coolt när en mästare slajdar förbi, han själv kör med "attackmode" påslaget hela tiden. Visst gör jag mitt bästa och kör om när tillfälle bjuds men sällan tullar jag på marginalen. Inte ens när Örebro/Kalmar baserade "BRL" vinkade under finalen på Anderstorp tappade jag fattningen, därtill är jag alldeles för lite Finne och det kommer fler rejs! Sakta men säkert vill jag utvecklas men tiden kommer springa mig långt förbi innan stordåd hinner komma.
Efter det tidigare backracet var jag häromdagen till lokala bysmeden för att höra om kolvbyte som enligt ryktet ska göras var "50 timme" på moderna Crossar, timräknaren står på just nu på 30. Till svar fick jag veta att; "något kolvbyte lär då rakt inte behövas på min gamla 'noll tvåa' till hark och med en min körstil just över tomgång". Jag vet vad han menar, sonens hans spräckte två hjälmar och knäckte ramen på en och samma tävlingshelg precis innan.
Så träffades vi i helgen på lokala och inofficiella crossbanan, handlaren var där med sin nyinköpta KTM för lite "nöjeskörning". Med bysmeden i spåret var det plötsligt ingen lek längre, om än i bottenskiktet, utan det berömda "Åländska mästerskapen". När framförvarande bromsade inför nedfarten för sanddynan höll jag fullt och var nära att slå över framlänges vid landning - inte vacker men effektivt - ett halvt varv senare bar spåren planlöst över "puckelpisten" rakt mot skogen innan jag lyckades styra in på banan igen. Vid "målgång" skulle en hjärtinfark kommit som en befrielse förvisso fortfarande hopplöst långsam men det viktigaste, ingen djävla rykande KTM framför!
Nu återstår två frågor, när ska kolven bytas och hur får jag lokala bysmeden att börja köra roadracing?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar